Tutaj powinien być opis

WARSZTATY JĘZYKOWE W RAMACH KOŁA BIBLIOTECZNEGO

Rozwijanie kompetencji językowych jest niezwykle istotnym czynnikiem, wpływającym na kulturę słowa, jak i zapis wyrażeń złożonych z wyrazów. W związku z powyższym uczniowie kl. II i III SF w Soczewce na bieżąco utrwalają i kształtują zasób słownictwa podczas koła bibliotecznego. Uczestnicy z zapałem czytają utwory literackie omawiając ich tematykę. Wykonują również ilustracje na podstawie interpretacji przeczytanych tekstów. Dużym zainteresowaniem cieszą się zabawy kształcące dźwiękową jakość mowy. Dzieci chętnie dmuchają w piórka, unosząc je w powietrzu, a także przenoszą papierowe kokardki za pomocą słomek. Nabierając powietrza nosem- wypuszczając je ustami, wprawiają w ruch pluszowe kulki. Ćwiczenia oddechowe sprzyjają systematycznej opiece nad prawidłowym oddechem. Niezwykle istotne są także ćwiczenia regulujące oddech w czasie recytacji, dlatego ostatnimi czasy uczniowie recytowali rymowankę:

„Wąż”

Idzie wąż, wąską dróżką/

Nie porusza żadną nóżką/

Poruszałby, gdyby mógł/

Lecz wąż przecież/

Nie ma nóg/

Spoglądam na książkę, widzę jej okładkę, czytam zawartość i uświadamiam sobie, iż ma ona pieczołowitą wartość.

Zachęcam do wzięcia udziału w Międzyszkolnym Konkursie Plastyczno - Czytelniczym pod hasłem: „KSIĄŻECZKO OTWÓRZ SIĘ…”.

                                                                                         p. Magdalena Krysiewicz