WARSZTATY JĘZYKOWE W RAMACH KOŁA BIBLIOTECZNEGO
Rozwijanie kompetencji językowych jest niezwykle istotnym czynnikiem, wpływającym na kulturę słowa, jak i zapis wyrażeń złożonych z wyrazów. W związku z powyższym uczniowie kl. II i III SF w Soczewce na bieżąco utrwalają i kształtują zasób słownictwa podczas koła bibliotecznego. Uczestnicy z zapałem czytają utwory literackie omawiając ich tematykę. Wykonują również ilustracje na podstawie interpretacji przeczytanych tekstów. Dużym zainteresowaniem cieszą się zabawy kształcące dźwiękową jakość mowy. Dzieci chętnie dmuchają w piórka, unosząc je w powietrzu, a także przenoszą papierowe kokardki za pomocą słomek. Nabierając powietrza nosem- wypuszczając je ustami, wprawiają w ruch pluszowe kulki. Ćwiczenia oddechowe sprzyjają systematycznej opiece nad prawidłowym oddechem. Niezwykle istotne są także ćwiczenia regulujące oddech w czasie recytacji, dlatego ostatnimi czasy uczniowie recytowali rymowankę:
„Wąż”
Idzie wąż, wąską dróżką/
Nie porusza żadną nóżką/
Poruszałby, gdyby mógł/
Lecz wąż przecież/
Nie ma nóg/
Spoglądam na książkę, widzę jej okładkę, czytam zawartość i uświadamiam sobie, iż ma ona pieczołowitą wartość.
p. Magdalena Krysiewicz